Liekekralt.reismee.nl

week 7!

heey lieverds!

er is alweer een week voorbij dus tijd voor een nieuw verhaaltje vanuit het warme ghana! de spatie doet het niet fantastisch maar goed.. dat overleven we wel!

maandag de heledag 'joepie' in de bus gezeten.. hebben er dik 14 uur over gedaan.. dus nog 2uur langer dan op de heenweg.. weer geslapen in het pinkhostel(zelfde hostel als de eerste week) toch wel gek om daar weer terug te zijn.. en grappig om te zien hoe normaal we dingen nu vinden die we in de eerste week nog heel vreemd vonden.. zakjes water kopen uit het raampje van de bus vanaf iemands hoofd enzo..

dinsdag onze koffers in het pinkhostel gelaten.. wel zo handig niet met dikke koffers te reizen! en met de trotro op weg naar het volta gebied.. iets wat voor ellen en mij al best normaal was maar roxanne's eerste trotro ervaring! zijn naar een apendorpje gereist, waar de apen samen leven met de mensen van het dorp. en dus niet bepaalt bang zijn voor mensen.. binnenn een paar uur stonden we dan ook al oog in oog met de eerste groep aapjes! echt super schattig!

woensdag al vroeguit bed.. om 6uur begon de apentour.. met een tros bananen de jungle in opzoek naar aapjes! hadden de eerste groep al snel gevonden, en konden ze voeren! banaantje in je hand, naast een boom gaan staan en voor je het weet hangt er een opzn kop in de boom, banaantjes uit je hand te eten! echt heel schattig, later zaten ze zelfs op je arm. later die dag door gereist naar de hoogste berg van ghana, waar je een hogere berg naast ziet staan.. maar dat zijn 2 bergen over elkaar heen ofzoiets dus dat telt niet volgens de gids.. beetje vreemd.. werden voor dat we de berg gingen beklimmen nog gefilmt door een ghanese tvploeg.. hadden wat vragen over wat we van ghana vonden en waarom we naar de berg gingen enzo.. komen nu dus op tv! haha de berg beklimmen was een regel rechte ramp! in europa ben ik al niet zo van de berg beklimmen.. laat staan in de 45 graden, recht om hoog! maargoed opgeven wilde we natuurlijk niet! dus we zijn echt helemaal naar boven geklommen, en het uitzicht was dan wel weer erg mooi! naar beneden klimmen/rollen/vallen was dan wel weer erg leuk, en een stuk minder vermoeiend! haha zijn daarna achter opde motor naar een ander dorpje gebracht waar de hoogste watervallen van ghana zijn.

donderdag wakker geworden met flinke spierpijn! maar toch maar uit bed gerolt, en naar de watervallen gelopen. wat weer 45 min lopen was maar gelukkig niet stijl omhoog! daar lekker onder de waterval kunnen zwemmen, even afkoelen! later die dag door naar atimpoku. de tro duurde alleen wat langer dan geplant, dus de boot tocht die we bedacht hadden moest maar even wachten.. alleen de nacht ging iets anders dan geplant.. (misch moeten we dit maar niet tegen de oma's vertellen..) hebben namelijk de hele nacht met zn 3e voor/over/op/in de buurt van de wc door gebracht.. VOEDSELVERGIFTIGING! fijn.. niet dus! maar goed we hebben het overleeft! nog maar een dagje op bed blijven liggen.. en vrijdag dus niet veel meer gedaan.

zaterdag dan eindelijk de boottocht gemaakt over de voltarivier.. en daarna terug naar accra. pizza gegeten en roxanne opde taxi gezet naar het vliegveld aangezien haar paps en zusje langs komen. deze week lekker een weekje langs de kust! wij blijven hier lekker genieten, jullie veel plezier in de kou! hehe

dikke kussen,liefs lieke

Chriss, Daimen

Heey Allerliefste Liekkie...

Je zit nu weer in een onwijs overheerlijk hotel:p
Wel beter dak je ook nog via de telefoon spreek...:D
Mis je wel hoor.. Is nog ZOOOOOVEEEEEEEEL wat ik je moet vertellen..!!
Maar is wel teveel via de sms vandaar dat u het nog niet weet...
Is weer genoeg gebeurt de afgelopen tijd...
Geniet je lekker met je cocktailtje aan het water:PVoel een jaloezie opkomen:P
Geniet lekker verder meissie..
Ben al aan het aftellen...
Wanneer kwam je ook alweer precies terug:p

Daimen wil zwemmmmmeeeeen,,, en naar de dierentuin.. en personeel op sunset beach weer vervelen...
Heeeeeel vaaaaaak!!!

XxXLieve lieke

XXX(K)(L)Daimen en Chriss

Yvette

Ooooh ja; "Jullie veel plezier in de kou!"
Bedankt hoor, jij veel plezier met je voedselvergiftiging (A)

Maar prachtige foto's!

janet

hoi lieke

Mooie fotos, lijkt me heerlijk daar bij die waterval.
Het is hier zeker erg koud, ben dat nu wel zat laat de lente maar komen.
Lekker die voedselvergiftiging, drink veel cola, dat helpt tegen alles heb ik wel is horen zeggen. Als ze daar cola verkopen dan.
Ik was gisteren op me jaarlijkse huishoudbeursje en dat was wel gezellig. Geen zware en grote dingen gekocht ,dat is van jaren lange ervaringen. Dat je ook nog normaal kan lopen. Maar terug ging het weeer fout op dat station, ik ga dus nooit met de trein en weet niet hoe dat werkt (erg he)
Vorig jaar deden we er zeker 3 uur over om terug tekomen naar leiden.
Heen worden we altijd netjes afgezet en daarvoor gingen we altijd met de auto. Ik gisteren voor het eerst een kaartje zelf uit de automaat gehaald en meteen al het verkeerde kaartje. Dus weg geld en weer opnieuw pinnen . Wat een mutsten zijn wij he, maar ik denk dat het volgend jaar moet lukken!
Je ziet weinig schokkende dingen vanuit katwijk
Ik hoop je snel te zien doegg lieke xxxxs

Pa en Gerda

Hoi meissie
Wat een leuke foto"s weer.En wat een schattige aapjes,je vader wil weten hoe ze heten .Ja dat was zeker een hele klim naar de top,heel sportief hoor .Zeker met die temperatuur.als het maar de moeite waard was.Dat je ziek bent geweest.Wat hadden jullie gegeten?Maar ging het de volgende dag weer een beetje?Nu dus lekker een weekje strand en even lekker luieren.Heb je nog wat om te lezen ?
nou geniet nog maar even lekker.hier sneewde het nog een beetje vandaag .dikke kus Pa en Gerda