Liekekralt.reismee.nl

week 9!

heey lieverds!

hier weer een berichtje uit het warme ghana! beetje later dan normaal.. maar toch!

waar waren we gebleven.. dinsdag nog even pizza gaan eten met Ellen en Kirsten, ellens laatste diner in ghana, savonds nog even geproost met rose! gevonden in een supermarkt.. hij was wel is waar niet te drinken, was meer limo dan rose..maargoed het was wel even een feestje! woensdag mn koffers ingepakt, 1 vol met souvenirs in het pinkhostel achter gelaten en met een andere volle koffer op naar mn nieuwe host fam/weeshuis! na een ritje in een tro die wonder boven wonder meteen weg ging ipv dat we nog een uur moesten wachten.. op het station opgehaalt door mn nieuwe hostmams.. hoe ze heet is nog altijd de vraag.. der engels is het zo heel best! maar verder wel een leuk gezellig endik mens.. zit in de host fam alleen, dat is wel een beetje jammer maar nu ik daar eenmaal weer aangewent ben is het geen probleem meer.. smiddags een obruni-meeting gehad. elke woensdag komen alle vrijwilligers uit de buurt naar een barretje in het dorp om lekker met elkaar bij te kleppen. dat was dus wel even gezellig. kwamen er daar alleen wel achter dat maron pas 27 maart vliegt.. en dat we dus wel alle 2 alleen moeten vliegen, maar we vliegen toch snachts dus grootste deel van de tijd lig ik waarschijnlijk te slapen en heb ik het niet eens door! haha

donderdag voor het eerst weer aan het ' werk' gegaan. de kindjes uit het tehuis gaan overdag allemaal naar school dus dan is er voor ons niets te doen op het weeshuis, vandaar dat ik overdag op de pre-school ga werken naast het tehuis. samen met een meisje uit engeland staan we op de kleinste kindjes,van 2tot3 jaar. lekker knuffelen de hele dag dus! ze zijn een beetje te jong om echt liedjes mee te zingen maar ze vinden het wel heel leuk dat wij der zijn en lekker gek met ze doen aangezien de teacher liever op een stoeltje zit om alles in de gaten te houden. het is een lieve vrouw hoor daar niet van maar echt spelen met ze doet ze niet.. smiddags voor het eerst naar het weeshuis gegaan, en dat viel een beetje tegen. het zijn 16 kindjes waarvan de meeste tussen de 12 en de 14, dus niet echt meer in de knuffel/speel leeftijd maar ze gaan meer hun eigen gang. er zitten wel wat kleintjes ook die wel graag boven op schoot springen, of nog leuker.. op je rug klimmen en dan rondjes draaien.. was wel leuk maar we zijn met 7(!!!) vrijwilligers dus echt nuttig voel ik me daar niet..

vrijdag zijn we smorgens naar het strand geweest in winneba(lees: wit strand, palmbomen, blauwe veel te hoge zeedus niet kunnen zwemmen.. kortom heeeeel fijn! haha) lekker in het zonnetje gelegen en niet zo veel gedaan. smiddags naar het weeshuis waar we nu maar met zn 2e waren. de rest was vast voor het weekend vertrokken dus dan is het al een stuk leuker! maar het is nog steeds niet helemaal geweldig. maar daar hebben we al iets op bedacht! hier in de buurt(6 uur met de trotro..) kun je leren surfen! en dat willen roxanne en ik dus gaan doen! iets korter in het tehuis dus maar aangezien we hier toch niet echt nodig zijn leek het ons een mooie oplossing!en ze beloven dat je na 1 uur les op je plank kan blijven staan en anders krijg je de dag erna gratis les.. we zullen zien!

zaterdag lag ik weer is met diaree in mn bedje, even lekker rustig aan gedaan dus! beetje boekje gelezen en kleertjes gewassen en een dagje niet naar de kindjes.

Zondag was het onafhankelijkheidsdag, een dag waar de kindjes al maanden naar uit leven. dat is namelijk de dag dat alle scholen gaan marcheren.. ze oefenen er al 2 maanden op.. zijn echt in jan. al begonnen.. allemaal in hun mooiste schooluniform, gepoetste schoenen, in rechte rijen, en tegelijk marcheren en met de armpjes zwaaien.. de floraband kan er nog iets van leren.. haha dus daar even gekeken en de rest van de dag lekker met de kindjes gespeelt. hadden kleurboeken mee genomen en stiften en dat vonden ze allemaal toch wel erg leuk. zaterdag had roxanne al uno(kaartspelletje) meegenomen en dat vinden ze ook helemaal leuk om te doen (en wij stiekem ook dus dat komt goed uit..) de kleintjes zijn ook groot fan van memory.. alleen houden ze hier de plaatjes voor de rest geheim en leggen ze hem 9 van de 10 keer op een andere plek terug.. denk jij er 1 te weten.. ligt er in eens een ander plaatje! maarja als hun het maar naar hun zin hebben toch..

maandag/dinsdag weer naar kokrobite gegaan.. lekker aan het strand gelegen. toen ik het rest. in kwam lopen wist het meisje die daar werkte meteen mn naam, dus dat was wel grappig. vond het erg gezellig dat ik weer langs kwam. later kwam de jongen uit het rest. naar me toe met een briefje.. een heuze liefdes verklaring! haha het voelde voor hem alsof hij me al jaren kende, en hij voelde dat we bij elkaar hoorde.. daaar moest ik maar even over nadenken en dat was ons geheimpje.. haha later kwam ik er achter dat hij niet eens meer wist dat ik 2 weken daarvoor ook geweest was.. maar goed.. we hoorde bij elkaar.. savonds is hij ook nog even langs gekomen.. want hij moest toch echt even duidelijk maken wat hij voor mij voelde, en dat moest ik toch ook wel voelen.. haha zelfs toen ik zei dat ik een vriend had in ned. waarmee ik zou gaan trouwen als ik terug kwam in ned..(wie het is ben ik zelf ook nog niet achter.. haha) vond hij nog steeds dat we bij elkaar hoorde.. en dat zei hij heus niet tegen iedereen.. en ik was het er lekker niet mee eens! haha de dag erna kwam hij speciaal voor mij terug naar het hotel op zn vrijedag.. want hij moest me nog een keer zien voor ik weg ging.. haha ik kon er wel om lachen!

straks weer naar de obruni-meeting, dan nog 2 dagen kindjes, weekendje naar eenhotel met zwembad, dan weer 3 dagen met de kindjes en dan gaan we een paar dagen surfen.. daarna is het al weer tijd voor mn laatste weekje in accra.. nu gaat de tijd toch in eens best wel weer hard! aan de ene kant blij dat ik bijna naar huis ga, iedereen weer kan zien en lekker een broodje kaas kan eten! (ik wist dat ik van kaas hield maar dat ik het zo zou gaan missen.. haha) maar aan de andere kant heb ik het in Ghana zo naar mn zin dat ik hier nog helemaal niet weg wil.. kortom.. nog even genieten! en wie weet kom ik hier ooit nog wel eens terug!nu nog even proberenfoto's er op te zetten.. maar weet niet of het internet een beetje mee gaan werken.. we zullen zien!

dikke kussen en tot snel!Xxxxxx Lieke

Hmmm.. foto's doen het niet! misch dit weekend of anders volgende week ofzo!!

Reacties

Reacties

Ellen

Heee lieke!

Zoals ik al gezegd had ga ik je natuurlijk nu ook volgen vanuit Nederland!
Heel erg leuk om te lezen hoe je het naar je zin hebt en wat voor leuke plannen je allemaal nog hebt!
Geniet nog maar van het lekkere weer! in Nederland was het van vrijdag tm gister lekker weer , zelfs op het terras gezeten.. majaaa zoiets blijft in Nederland niet lang he! dus geniet er daar nog maar eens lekker van!

En trouwens alleen met het vliegtuig is echt geen ramp he tgaat allemaal zo vanzelf en snel en makkelijk! dussuh dan weet je dat!
xx Ellen

Wim en Martie

Hoi Lieke
Hoe is het surfen gegaan? Is het gelukt om binnen één uur op de plank te blijven staan? Je hebt toch wel een foto van je aanbidder genomen hè? Groetjes oom Wim, tante Martie en Jayden

janet

Heey Lieke

Als het goed is kun jij nu goed surfen. Klinkt wel goed daar allemaal. Het was de afgelopen week hier ook wel goed, lekker weer, graad 0f 7 met zon. Dus het zeepaviljoen zat weer vol buiten. En het oude vlees moest eerst op, dus ik liep buiten, Maar het was lekker buiten.
Ik heb inmiddels ook weer een baantje erbij, via meerzorg, 3 uur in de week op iemand passen die een beroerte heeft gehad, makkelijk baantje he!
Ik stond voor paal tijdens de ontmoeting met haar zoon en haar (die zoon werkt niet en past fulltime op zijn moeder) Ik zei tijdens het kennismakingsgesprek , om maar de stilte te doorbreken, Je hebt een zus he, die had ik aan de telefoon. Zegt die zoon, nee dat was ik , ik heb een erg hoge stem!!! (en datheeft tie OOK)
Dat was dus een goeie binnen komer van janet.
Maar goed , ik ben nu 3 weken 3 uur geweest en het valt toch een beetje tegen, ze roept de hele tijd , help heeeeleppp help me dan. Ik heb geen idee wat ik dan moet doen, de eerste keer dacht ik die gaat dood, komt de zoon terug(hij heeft dna een cursus van 3 uur) en die zei dat dat normaal was. Had hij wel ff kennen zeggen.
Nou genoeg weer over mijn nieuwe baan ( whahaha)
Ik w8 nog steeds op jou bij het zeepje

Veel plezier daar nog en kom wel alleen thuis he!!!
Hier in holland wachten er genoeg op je

dag scheet xxx janet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active