Liekekralt.reismee.nl

week 11!

dag lieverds! tijd voor een nieuw verhaaltje!

woensdag middag voor het laatst bij de kindjes geweest, lekker nog even geknuffeld, ballonnen, uno oftewel een groot feest

Laughing
afscheid nemen was lang zo moeilijk niet als in nabari, maarja daar ben ik natuurlijk ook heel wat langer geweest.. toch wel jammer om ze daar achter te laten.. savonds nog wat met lisanne gedronken en vroeg naar bedje toe..

donderdag ochtend nog even afscheid van de fam. genomen..enhebben we(roxanne en ik)de tro gepakt naar Takoradi, om vanuit daar door te reizen naar Busua.. uit eindelijk zo'n 5 uur over gedaan geloof ik.. vet fijn hotel, ronde hutjes aan/op het strand, restaurant op het strand, palmbomen.. heel naar dus.. haha smiddags dus nog lekker in het zonnetje gelegen, gezwommen.. kortom zitten genieten..

vrijdag ochtend zijn we voor het eerst gaan surfen.. hadden een nl en een ghanese leraar dus het meeste werd gewoon in het nl gezegt.. wel zo makkelijk! kregen een surf shirt aan, plank mee.. nog even oefenen op het strand.. hoe je op moet staan enzo, waar je op de plank moet gaan staan zodat ie niet omvalt.. even rekken en strekken.. en toen het water in! eerste paar keer was het toch wel vreemd om op zo'n plank te liggen in het water, te wachten tot er een golf komt.. en ging het dus ook vet mis! best lastig hoor op een plank liggen en peddelen.. haha paar keer omgeslagen, plank + golf over je heen.. plank weer opzoeken, terug lopen/zwemmen de zee in.. en nog een keer proberen! maar na ong. een kwartiertje is het dan toch gelukt! een paar keer echt op de plank blijven staan! natuurlijk ook nog een paar keer flink omgevallen.. maar toch.. haha eind van de middag nog een paar keer zelf een poging gedaan tot surfen.. maar dat was ee minder groot suc6.. toch wel lastig als je bord niet recht gehouden word voor dat de golf komt enzo.. maar ook toen nog een paar keer blijven staan en leuke foto's kunnen maken!

zaterdag zijn we naar een dorpje op palen geweest.. eerst met de tro, en later met de slechtste kano ooit.. lees: een uitgeholde boomstam met wat plankjes die elke keer bijna omsloeg en vol liep met water... dus flink wat water uit de boot mogen scheppen.. maar wel een mooie tocht geweest, regenwoud, bananen bomen.. dus dat was wel leuk. dorpje iel een beetje tegen maar wel leuk om gezien te hebben.. allemaal huisjes op palen, ieder huisje had een paar kano's voor de ' deur' liggen.. maar er werd flink aan ons kop gezeurt voor geld.. eerst hebben we moeten betalen voor de kano tocht.. maar goed dat is vrij normaal natuurlijk.. later wilde ze een donatie voor het schooltje.. een donatie om de geschiedenis van het dorp te mogen horen van de chief.. en de hele terug rit werd er gevraagt om fooi voor de kano-man.. ja daar trappen wij dus niet in! wie om fooi gaat zitten vragen krijgt lekker niets! haha

zondag nog een keer surfles gekregen, dit keer van 2 ghanesen die er zelf geloof ik niet zo heel veel zin in hadden.. stonden een beetje in het water te wachten tot dat wij terug kwamen met de plank, zonder even te helpen.. beetje jammer dus! maar goed was wel weer leuk, paar keer gestaan.. maar de golven waren echt heel hoog, en sterke stroming dus toen ik voor de zoveelste keer van mn plank afviel.. ben ik er maar mee opgehouden.. haha ik vond het genoeg! smiddags nog lekker in het zonnetje gelegen.. weer lekker bruin geworden.. tsjah nu kan het tenslotte nog! haha verder niet veel meer gedaan..

vanmorgen weer de trotro gepakt.. terug naar accra.. heel de dag dus in de tro gezeten.. niet echt veel beleeft dus! zal zo nog even wat foto's er op zetten!

dikke kussen, liefs liek

janet

hi lieke

Leuke foto van het dorp op palen.
Op de foto van het surfen lijkt het toch net of je het al heel goed kan!
In katwijk hebben we al lente weer, met zon! Gisteren viel tegen, maar afgelopen week was het toch wel terassenweer geweest.
Maar tegen de zon daar kunnen we niet op natuurlijk.
Het gaat nu wel opschieten dat je weer naaar huis komt. Afgelopen zaterdag was ik aan eht werk en werd er nar je gevraagd door de meneer die een rose meestal besteld en altijd alleen komt. Ben ff zijn naam kwijt. Maar je weet wel wie ik bedoel. En de man wie altijd een capuchino neemt (met hond) vroeg ook naar je. Ik heb verteld wat je allemaal had geschreven enzo.
Veel plezier nog daar en kijk uit.
xxx janet

Ellen

Lieke! Geniet nog van je laatste daagjes Ghana!