Liekekralt.reismee.nl

week 8..

heey lieverds!

hier weer een verhaaltje uit het warme ghana.

Deze week hebben we lekker kunnen genieten. Maandag zijn we naar Kokrobite gegaan, Big Milly's.. een hotel aan het strand, met een cocktailbar, dakterras, wit strand, blauwe zee, palmbomen.. Heeeeel vervelend.. (haha worden jullie al jaloers?!

Tongue out
) dus hebben we de hele dag lekker aan het strand gelegen, bruin liggen worden en lekker genoten van alle luxe hier! Hebben savonds oma k's nachtmerrie ontmoet.. een ned meisje was hier met haar hele fam.. zaterdag zou ze met een ghanees trouwen! haha heeft toch ook wel weer zn voordelen als ik met een ghanees thuis kom.. kunnen jullie allemaal overvliegen voor een vakantie ghana.. haha toch maar niet
Wink

dinsdag nog steeds bij kokrobite, stond alleen een aardig windje, dus als je op het strand ging liggen werd je gescrubt.. zijn maar een boekje gaan lezen op het dak terras en smiddags lekker een masage gehad! zaten van top tot teen onder de olie, dus daarna snel een lekkere douche genomen maar was wel even lekker ontspannen!

woensdag nacht een heftig nachtje! Regen,wind, storm! werden wakker van deklapperende ramen.. het leek ned wel! smorgens was het nog steeds een beetje grijs, en een stukje frisser, weer geen strand dus! hebben toen maar besloten eenkano tochtje temaken over een rivier in de buurt. waar we onderweg een eilandje tegen kwamen waar dus echt mensen op wonen.. meer dan zand, de zee aan de ene kant en de rivier aan de andere kant hadden ze niet! alles werd dus met de kano naar hun toe gebracht, kindjes werden met de kano naar school gebracht enz. wel grappig om te zien. hadden alleen alle 2 heel slim de camera niet bij.. de gids heeft wel foto's gemaakt en die zou die mailen.. maar voorlopig nog niets gezien! nog even afwachten dus!

donderdag met de trotro door naar Cape coast. meteen Cape coast Castle bezocht. wel raar om te zien, al die kelders waar honderde mensen hebben moetenleven zonder daglicht, de door of noreturn waar de slaven door moesten lopen naar de schepen.. schaam je je toch wel even voor de witte voorouders die dat de mensen hier hebben aangedaan en het nog normaal vonden ook.. Savonds aan het strand gegeten, een zee die op de rotsen slaat, was wel weer even leuk aangezien ik dat thuis ook vaak doe..

Tongue out

vrijdag zijn we een dagje naar Elmina geweest. daar ook het fort bekeken. Was toch welheel anders dan cape coast.. de kelders waren heel licht, er was een kerkbovenop de vrouwenkelders( toch vreemd datze een kerk bouwen bovenop de kelders waarze vrouwen vast houden om ze te verkopen.. ) en overal zag je ned tekstenop de muur staan.. capecoast is ook van dened geweest maar daar zag je niet zo veel meer van terug. maar in elmina zijn zemeer bezig geweest.. ned bakstenen, de laatste steen is gelegt door een ned. er was een graf van een ned met een hele ned tekst.. was wel even indrukwekkend! smiddags hebben we weer lekker aan eenzwembad gelegen, tsjah je moet toch wat als het zonnetje schijnt.. haha

zaterdag naar hans cottage botel gegaan, een hotel met een vijver vol met krokodillen en eenzwembad. daar weeer lekker in het zonnetje gelegen, gegeten op de vlonder met uizicht op de kroko's en lekker niets gedaan!

zondagochtend zijn we naar kakum gegaan. Daar de canopy-walk gedaan. een pad van touwbruggen door de boomtoppen op 40 m hoogte! was wel even leuk om te doen, waren alleenwel al vet snel ermee klaar.. daarna nog even aanhetzwembad gelegen en toen weerterug naar accra met de tro. wat natuurlijk weer iets langer duurde dan gehoopt.. dus vandaar een dagje laater als normaal een blogje! savonds wat nieuwe vrijwilligers van syto ontmoet. en met hun lekker pizza gaan eten.

Snachts een paar keer wakker geworden, het was koud! deairco deed iets te veel zijn best.. dus maar voreg opgestaan en naar de markt gegaan en lekkersouvenirs geshopt. ik zei nog zo dat ik nog neits ging kopen aangezien ik nog een maand heb.. maar als je dan al die leuke dingen ziet.. kan ik het toch niet laten.. nu zitten mijn koffers dus weer vol! mooi excuus om nog wat kleren hier te laten(en als ik thuis ben weer een excuus om te winkelen.. haha) daarna even langs syto geweest. mn project geregelt. ziekenhuis ging hem toch niet worden, nu is het een klein weeshuisje in swedru. het zelfde weeshuis als roxanne, dus dat is wel gezellig! alleen wel een andere host fam. maar wel dicht bij elkaar dus dat maakt niet zo veel uit. en Maron (ander ned meisje die ook de 26e terug vliegt) zit ook in swedru. en er schijnen nog veel meer vrijwilligers te zitten dus dat word wel gezellig denk ik zo. Ellen heeft der paspoort opgehaalt, die gaat woensdag al naar huis. Ben blij dat ik nog een maandje heb, en voorlopig nog niet terug hoef naar die kou! snel nog wat fototjes er op zetten!

Liefs en dikke kussen Xxxx Liek

Reacties

Reacties

Chriss

Heey Lkkrding!!

Jaja aftellen is voor mij begonnen:D:D:D jeej:D
Heb voor mezelf al bikini gekocht nu alleen voor Daimen nog..
Kan niet wachten tot je thuiskomt.... Gaan we lekker uit eten en al je verhalen te horen of Ghana..
Lijkt me echt heerlijk om daar te zitten!!!
Aan je verhaal te lezen heb jij het daar prima naar je zin.!!!
Hier zijn ze aan de bouw van Sunset Beach begonnen..
Kokkies zijn maar al te blij dat ze weer terugmogen naar hun plekkie..!!
En wij maar balen dat wij onze lieve sgatjes kwijtraken voor het seizoen:(
Maar wij gaan lekker vaak terrasen!!!!!:D Heeeeeeel vaak!!

XxX(K)
Mis jou!!

janet

hoiii lieke

Wat een leuk reisverhaal om te lezen. Dat avontuurtje over die enge hangbruggen aan touwtjes brrrr, al kreeg ik 1000 euro dan nog ging ik daar niet overheen.
Ik heb hoogtevrees en angst dat iemand het touw door zaagt! Ook zou ik geen rust hebben met krokodillen om me heen, dat is mijn grootste nachtmerrie. Als ik eng droom zitten er altijd krokodillen in het verhaal, met als eind dat ik eraan ga.
Hoop dat dat nooit uitkomt,ga dus nooit nooit geen krokodillen opzoeken. Want het is wel raar dat ik dat al jaren droom.
Ik lees dat je nog geen heimwee hebt want er staat ik heb nog een maandje , daar ben ik blij om, dat je het zo naar je zin hebt.
Ik wens je nog veel plezier en pas goed op jezelf
dag schattie xxxxx janet

bert en joke

ha Lieke
leuk weer de verhalen zijn best jaloers want
hier veelregen en koud.
wel een warm huis en bed.
tijdje niks gehoord van ons door ziek zijn en de
verjaardagen weinig tijd gehad.
voor jou gaat het aardig opschieten
a.s. zondag over 3 weekjes thuis dat zal wennen zijn
maar hier gaan ze dan vast eenfeestje vieren.
geniet nog van je laatste weekjes.
liefs Bert en Joke

pa en gerda

he vakantieganger gaat allemaal wel lekker daar zo te lezen en te zien.Dus van de week weer even de handen uit de mouwen en dat is vast ook weer leuk .Wel gezellig dat er weer ned meiden zijn.Gisteren een pak gekocht voor pa .Staat hem echt onwijs goed.
Als je terug komt moeten we echt snel gaan shoppen.
Heb als een beetje zitten neuzen op internet en denk dat ik een avondjurk wil.
en als ik het goed begrijp heb jij ook bijna niks meer om aan te trekken.geintje .
nou lieverd veel plezier komende week
groetjes pa gerda en de rest

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active