Liekekralt.reismee.nl

week 12, laatste verhaaltje vanuit Ghana!

pfff... heb je je hele verhaaltje getikt.. valt je internet weg.. weg verhaal! kan ik weer overnieuw beginnen! beetje balen.. maarja.. laten we maar weer bij het begin beginnen..

Dinsdag vroeg uit bed, had al om 7uur afgesproken met peter, mijn host voor de meeting met Perpetual! nog even wat te eten gekocht op straat, want het was te vroeg voor ontbijt in het hostel.. tsjah wie verzint het dan ook om zo vroeg af te spreken! in de auto kwam ik er al snel achter dat het plaatsje waar we naar toe moesten vlak bij Swedru lag.. had ik dus net zo goed vanaf daar kunnen reizen! maar goed.. na een ritje in een goede auto, wat een luxe hij viel niet uit elkaar! zijn we eerst naar het kerkje en kantoortje van Compassion geweest. daar de map van Pep bekeken, alles word prima bij gehouden, verslagen van school, ziekenhuis bezoekjes en huisbezoekjes, brieven van mams en de brieven van pep, wat er met de sponsor centjes gedaan is.. dus alles word echt per kindje bij gehouden, goed om te zien. daarna door gegaan naar een stuk land waar compassion schoollokaaltjes aan hetbouwen is van de giften, word dus allemaal goed besteed! en toen was het eindelijk tijd om naar Pep te gaan. gingen haar op school ophalen,en het moment dat ik het schoolpleintje op liep werd er uit elk klaslokaaltje al OBRUNI!! OBRUNI!! geroepen.. tsjah het blijkt leuk om blanken te zien blijkbaar.. haha in het klas lokaaltje was het gelijk een groot feest, iedereenlachen, gieren, brullen.. behalve 1 klein verlegen meisje.. perpetual.. het is blijkbaar heel spannend om jou sponsor te ontmoeten! er werd nog even een liedje gezongen, en toen mocht ik in de schoolbankjes zitten, de huiswerk schriftjes bekijken, en er werd heel trots vertelt dat pep 9 van de 10 keer op school is, altijd goed haar best doet en haar tasje mee neemt.. iets wat hier best speciaal is aangeziende meeste kinderen op marktdag(2x in de week) thuis blijven om mams te helpen op de markt of paps op het land.. maar gelukkig ging pep braaf naar school! zijn toen naar haar huisje gegaan.. tijd om mama te ontmoeten, kadotjes te geven, en.. te krijgen! ze hadden heel lief kadotjes gekocht voor mij, mams en pieter.. wat blijft natuurlijk nog even een verrassing.. anders weten mams en pie het al.. haha zijn toen nog even met pep gan lunchen, en naar het bos geweest, bomen en dieren(mieren) kijken en toen was het wal weer tijd om haar terug naar school te brengen! kortom een leuke dag!

woensdag e ndonderdag lekker aan het zwembad gelegen, heel vervelend natuurlijk in het zonnetje liggen, bruin worden en genieten van het weer.. maar je moet wat doen op je laatste dagen.. haha

gister middag nog even met kiek naar de markt geweest.. nog wat laatste aankopen gedaan en nu zit de koffer toch echt wel weer vol en zal ik stoppen met dingen kopen.. haha heb nog wat slechte verkooptrucs aan moeten horen.. free looking, nice price.. en met als klapper op de vuurpijl.. ' je moet wel even wat in mijn winkeltje kopen, anders kan ik niet genoeg geld verdienen om met jou te trouwen' haha ze blijven het proberen! savonds nog even online ingecheckt.. mooie stoel bij het raampje uitgezocht, dus kan lekker lampjes kijken als ik niet gewoon lig te slapen..

vandaag nog even mn koffer goed ingepakt, straks nog een laatste keer bij paloma eten, en dan om 4 uur richting het vliegveld! tijd om naar huis te gaan! en dan zijn die 3 maanden toch wel een beetje voorbij gevlogen! maar heb het hier heerlijk naar mn zin gehad, en weet haast wel zeker dat ik nog een keer terug kom!

hoop dat iedereen wel een beetje lekker weer voor mij besteld heeft... en voor de vroege vogels onder ons.. morgen land ik om 6.40 in NL... vlucht nr KL0590.. verwacht natuurlijk een groot welkoms commite, met spandoeken, koppen koffie en mn winterjas! haha

Tot morgen! Xxx Liefs Lieke

Reacties

Reacties

Pa en Gerda

lieve lieke je verblijf in Ghana zit er op.Je zit nu in het vliegttuig terug naar Nederland .We hebben voor mooi weer gezorgd voor morgen.je hebt een mooie leerzame en gezellige tijd gehad.dus erg mooi om op terug te kijken.maar wij kijken er naar uit om jou wer te zienen te knuffelen.Dus lieverd goeie reis en tot morgen dikke kus pa en gerda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active